5+1 tipp eseménye népszerűsítéséhez
Ha elhatározta, hogy eseményt szervez az idei #ErasmusDays programsorozat keretén belül, akkor jó hírünk van: elérkezett a megvalósítás szakasza.
Ugyanakkor, teljesen érthető, hogy a kezdetekkor ijesztő is lehet a tervezés álomszerű szakaszából a realitás talajára lépni, és elkezdeni ténylegesen megvalósítani az ötleteket, szervezni az eseményt.
Egy sikeres esemény legértékesebb indikátora az esemény résztvevőinek száma – majd az ő értékeléseik az eseményről. A szervezés során a résztvevők toborzására kerül a fókusz, amelynek elengedhetetlen része az esemény promóciója, azaz népszerűsítése, amihez adunk is néhány tippet, hogy minél több résztvevővel és minél gördülékenyebben menjen a szervezés.
1: Válassza ki a közösségi média felületét!
Annak ellenére, hogy valószínűleg több közösségi média platformot is ismer, esetleg használ a hétköznapok során (Facebook, Instagram, YouTube, Twitter), egy esemény promóciója során jobb az egyszerű megoldást követni: célszerű az összes közül csak egyet kiválasztani, amelyen rendszeresen oszt meg tartalmat és kommunikál az esemény iránt érdeklődőkkel. Az eseményszervezés tekintetében általában a Facebook a legkézenfekvőbb megoldás.
2: Hozzon létre eseményt!
A kiválasztott közösségi média csatornán hozzon létre egy eseményt, ahol megadhatja a pontos dátumot, időtartamot, helyszínt és leírást a résztvevők számára. Kezdetben hívja meg az ismerőseit, akiket arra kérhet, hogy egy megosztással vagy az ő ismerőseik meghívásával járuljanak hozzá az esemény sikerességéhez.
A továbbiakban ezen az eseményen keresztül kommunikálhat a résztvevőkkel és érdeklődőkkel; szavazást indíthat, tartalmakat oszthat meg, kérdezhet és reagálhat is a felmerült kérdésekre, megjegyzésekre is.
3: Használjon #hashtageket!
Használja a programsorozat hivatalos hashtagét, vagyis az #ErasmusDays-t és jelölje meg a magyar Erasmus+ programhoz tartozó, és az eseményéhez leginkább passzoló Facebook oldalainkat is, amelyeket az alábbi elérhetőségeken talál meg:
4: Frissítse a közösségi média profilját!
Vessen egy pillantást saját közösségi oldalának „Névjegy” részének legfontosabb beállításaira, a leírásra, az elérhetőségekre és az itt megjelenített linkekre is. A linkek tekintetében érdemes lehet itt is megosztani az aktuális és közelgő eseményeket, a legfontosabb híreket, így az új követők is gyorsan megtalálják a hasznos információkat.
5: Tervezze meg jól a tartalmat!
A legtöbb esetben hajlamosak elbizonytalanodni a szervezők a tartalmakat illetően; aggódhatnak, hogy nem lesz elég a tartalom, vagy, hogy nem találják meg a megfelelő formátumot, hogy átadják az üzenetüket. Ezért van szükség a tartalomstratégia készítésre!
Ha tudja, hogy mikor, melyik felületen és milyen célcsoport számára szeretne kommunikálni, akkor nincs szükség túl sok tartalomra. Sokszor elég a már meglévő hosszabb tartalmakat (például a cikkeket) rövidebb egységekre lebontani, amelyből nagyszerű blog bejegyzések vagy Facebook posztok születhetnek egy-egy frappáns képpel párosítva!
+1: Engedjen betekintést a színfalak mögé!
Két eseményt és azok marketingjét sokszor csak az különbözteti meg egymástól, hogy a szervezők mennyi „kulisszatitkot” osztanak meg az érdeklődőkkel. Manapság nem elégszenek meg az események résztvevői a legfontosabb információkkal; szeretnek betekintést nyerni a színfalak mögé, megtudni, hogy mi zajlik az esemény hátterében, kik a szervezők, hogyan készülődnek? A tapasztalat azt mutatja, hogy szerencsés minél inkább bevonni a háttérmunkálatokba is az érdeklődőket.