A nyugati álom

Ismerd meg Áron és Alexa történetét!

Az első igazán életre szóló közös élményünk, egy zseniálisan sikerült utazás. Néhány szóban talán így lehetne összefoglalni, hogy mit is jelentett számunkra az Interrail vonatjegy.

Aron_DEU_tortenete
A nyugati álom

5 ország, 15 nap és majdnem 4000 km. Ezt hagytuk magunk mögött... Már csak a számokból következne, hogy ez egy nem mindennapi út volt, de szeretnék ennél kicsit mélyebb betekintést nyújtani az élménybe.

A tömegközlekedés nem könnyű kihívás, kiváltképp Magyarországon, ahonnan származom. Amikor elindultam Alexával, a barátnőmmel Svájcba – meséli Áron –, egyből egy sajnálatos vonatbaleset miatt törölték a járatunkat. Így egészen Bécsig kellett utaznunk Budapestről, hogy első alkalommal érvényesíthessük az Interrail-igazolványunk. Svájc egy prosperáló ország, kedves és nyitott emberekkel, de mindezek mellett drága is. Úgy döntöttünk, hogy megnyessük a költségeinket és kipróbáljuk, milyen Couchsurfingelni  Sankt Gallenben. Szerencsénkre egy nagyon barátságos vendéglátót fogtunk ki, aki főzött ránk és még sörözni is eljött velünk. Sok városnézés, program és még egy alpesi túra is belefért az ott tartózkodásunkba.

Ezután Dániába mentünk, Koppenhágába, ahol megtapasztalhattuk, milyen is az igazi skandináv életérzés és a hygge. Találkoztunk hippikkel Christianiában, sokat bicikliztünk, megnéztük a naplementét egy régi erődítményből és a szállás terén is beújítottunk. Kipróbáltuk Európa egyik legmenőbb hosteljét, a Next House Copenhagen-t, ahol rengeteg rekreációs lehetőség közül válogathattunk és még egy filippínó ismerősre is sikerült szert tennünk. Azt tapasztaltuk, hogy a helyi kultúra nagyon más mint a magyar, viszont sokban hasonlít a svédekéhez.

Úgy alakult, hogy Svédországban, Malmöben is el tudtunk tölteni egy napot. Itt - ahogyan máshol is - jellegzetes helyi finomságokkal hódoltunk a kulináris élvezeteknek. Kipróbáltuk például a fikát, ami a helyi kávékultúra meghatározó jellegzetessége és Malmö italát, a Trocadero-t is megkóstoltuk. Emellett még egy hajókirándulás is belefért a programba.

A soron következő ország Németország volt. Hamburgban egy Airbnb-t béreltünk, így diverzifikálva az utunk során igénybe vett szállástípusokat. Bár "Észak Velencéje" nem nyerte el a tetszésemet, egy finom hamburgert azért sikerült elfogyasztanunk.

Éles kontrasztot jelentett azonban Szlovénia az utunk többi részéhez képest. Az itt töltött időre, mint tengerparti nyaralásra, utunk megkoronázásaként tekintettünk már. Nagyon pihentető volt a hosszú vonatozások után, amik olykor 18 órán át is eltartottak.

Ahogy az első, úgy az utolsó vonatutunkat is Bécsben jegyeztük be. Így ért véget a DiscoverEU számunkra. Megtanultam, hogy bár sok felkészültséggel jár egy ilyen hosszabb út, de ha van bátorsága az embernek, hogy belevágjon, akkor egy életre szóló élménnyel lehet gazdagabb a felnőtté válás küszöbén.

Ez az írás eredetileg az Eurodesk Magyarország weboldalán jelent meg.

Érdekesnek találtad ezt az élménybeszámolót? Ha neked is van egy DiscoverEU történeted, akkor küldd el azt Eurodesk Magyarország részére! Az Eurodesk Magyarország csapatának egyik célkitűzése, hogy minél több fiatalhoz juttassák el a DiscoverEU lehetőségét.

<< Elmesélem a történetem >>

Történetedet az eurodesk.hu és a discovereu.hu oldalakon egyaránt közöljük.