Erasmus+ a köznevelési szektorban
Számos módon kapcsolódhatnak be a köznevelési-, illetve a köznevelés területén aktív intézmények, pl. bölcsődék, óvodák, általános iskolák, középiskolák, intézményfenntartók és egyéb oktatásirányító intézmények szakmai fejlesztési céljaik megvalósítása érdekében az Erasmus+ programba.
A köznevelés terén mobilitási projekteket (KA1) vagy együttműködési partnerségeket (KA2) valósíthatnak meg a pályázók. A pályázattípusokról részletesen a Pályázat benyújtás oldalon olvashatnak.
Az Erasmus+ program fókuszában a köznevelés terén a pedagógusok, nevelő-oktatómunkát közvetlenül segítő munkatársak, intézményvezetők szakmai és személyes fejlődése, a társadalmi befogadás és diverzitás, valamint az innovatív pedagógiai módszerek alkalmazása áll. A 2021-2027 közötti programszakaszban mindez kiegészül az európai irányvonalon alapuló környezetvédelmi fenntarthatóság és az EU digitális stratégiájában foglalt újgenerációs technikák, illetve a digitális oktatás témáival.
A 2021-2027 közötti programciklusban az Erasmus+ program fókusztémája az inklúzió, a digitalizáció, a környezetvédelem és a közügyekben való aktív társadalmi részvétel.
8 érv az Erasmus+ program mellett
- A nemzetköziség az intézmény mindennapjainak részévé válik
- A pedagógusok külföldön szerzett tapasztalatai erősítik az intézmény tudásbázisát
- Növekszik az intézmény versenyképessége
- Megerősödik a tanárok önbecsülése
- Közösségépítés
- Szemléletváltás
- Új tanítási- és munkamódszerek
- Külföldi mobilitás és tapasztalat a tanulók számára is