Finnországban tanultak a Bercsényis diákok
Az ERASDG projekt keretén belül Finnországban a SASKY intézmény szervezésében, Kokemäki városában valósult meg a Team learning nevű workshop.
Az eseményen a Közép-magyarországi ASzC Bercsényi Miklós Élelmiszeripari-Környezetvédelmi Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium 2 tanulója és 2 oktatója vett részt.
Az ERASDG projekt: Education Requires Application of SDGs 8 ország (Dánia, Hollandia, Románia, Spanyolország, Finnország, Lengyelország, Ausztria és Magyarország) részvételével megvalósuló Erasmus+ stratégiai partnerségi program, mely 2021. januárjában kezdődött. Az együttműködés legfontosabb célja, hogy 4 teljesen új pedagógiai megközelítést ismertessen meg a tanárokkal és a diákokkal, majd azokat valós szituációkon keresztül próbálják ki.
A projekt első lépése volt, hogy a tanárok megismerjék egy 1 hetes képzés keretében ezeket az újszerű gyakorlatokat és az ehhez kapcsolódó módszer és eszköztárat, melyen a Bercsényi iskola oktatója, Molnár Edit is részt vett.
A központ képviseletében a budapesti Közép-magyarországi ASzC Bercsényi Miklós Élelmiszeripari-Környezetvédelmi Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium diákjai, Bernáth Csenge és Városi Ábel Bánk 2 oktatójukkal Barna Ildikóval és Molnár Edittel utaztak Finnországba, ahol közel 20 külföldi diáktársukkal dolgozhattak együtt. Mivel a projekt egyik legfontosabb célja a fenntartható fejlődési célok megismerése és az azokkal kapcsolatos ismeretek bővítése, a csoportok a projekthét alatt játékos feladatokon keresztül ismerkedtek a környezeti problémákkal és próbáltak meg megoldást keresni a kihívásban szereplő gazdaság számára.
A projekt fiatal résztvevői hamar megtalálták a közös hangot és vegyes nemzetközi csapatokban dolgozva rengeteget tanultak és fejlődtek. A tanárok feladata volt a diákok munkájának monitorozása, hozzáállásuk és teljesítményük napról-napra való értékelése, a módszerek tökéletesítése érdekében.
"Az 1 hét alatt számos új dolgot tanultam. Megismerkedtem a csoportmunka rejtelmeivel, a karbonmentes állattartással, valamint a finn tájjal. Többek közt holland, dán, lengyel, finn, román, és spanyol diákokkal kellett együttműködni egy fenntarthatósági projekten öt napon keresztül, melyet aztán egy zsűri előtt kellett bemutatni. A nyelvi tudásom sokat fejlődött a tanulmányút alatt. Mindezek mellett, természetesen rengeteg szabadidős programot szerveztek számunkra. Köszönöm a lehetőséget, hogy részt vehettem ebben az izgalmas és élménydús programban! " – mondta Bernáth Csenge, a projektben résztvevő egyik diák.
A résztvevő két kolléga, Barna Ildikó és Molnár Edit beszámolója alapján az ERASDG Team Learning workshop alatt számos európai ország diákjaival és tanáraival volt lehetőségük együttműködni. Amíg a tanárok a projekttanítás és a sokak által dicsért finn oktatás rejtelmeibe nyertek betekintést, párhuzamosan, a diákok nemzetközi csapatmunka során egy fontos környezetvédelmi kérdést dolgoztak fel az 1 heti munkában: Hogyan lehet egy tejelő tehenészetet karbon-semlegessé tenni?
A képzés az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljainak központi kérdéseivel (12. és 13. pont), valamint a Bercsényi iskola környezetvédelmi képzésével is összhangban rendkívüli tanulási lehetőséget biztosított mind a tanárok, mind a diákok számára.
Az ERASDG projekt egyik erőssége, hogy a modern tanítási módszerek bemutatása mellett, életre szóló élményekhez juttattja az európai agárszakképzésben tanuló fiatalokat, akik nemcsak új dolgokat tanulhatnak és idegen nyelven kommunikálhatnak, de elkezdhetik kialakítani szakmai kapcsolatrendszerüket és hosszútávra szóló barátságokat is köthetnek.
További információ a projektről: ERASDG honlap és Facebook-oldal, EUROPEA-International Facebook.