Új kezdeményezés segíti a pedagógusok és oktatók nemzetköziesítését: jövőre indul az Erasmus+ mentorhálózat
December 6-án zajlott a pedagógusoknak és oktatóknak szóló konferencia, ahol bejelentették az Erasmus+ mentorhálózat pilot programjának indulását.
A tanulás jövője – Együtt a fejlődés útján
A Tempus Közalapítvány 2023. december 6-án, szerdán tartotta „A tanulás jövője – Együtt a fejlődés útján” című konferenciát. Az esemény célja az volt, hogy a magyar köznevelés és szakképzés területén dolgozó pedagógusoknak, oktatóknak, szakembereknek és döntéshozóknak betekintést nyújtsanak a Tempus Közalapítvány nemzetköziesítés területén megvalósított és a következő évekre tervezett fejlesztéseibe.
A konferencia előadásai többek között olyan aktuális és izgalmas témákat dolgoztak fel, mint a mesterséges intelligencia, vagy a modern pedagógiai módszertani megoldások alkalmazása az oktatásban, illetve szakmafejlesztés a szakképzésben.
„Az Erasmus+ az egész országnak szól”
A Tempus Közalapítvány kiemelt stratégiai célja, hogy átadja az Erasmus+ programot koordináló intézményként birtokában lévő speciális tudást, hogy minél több pedagógus és intézmény indulhasson el a nemzetköziesítés útján.
"Az Erasmus+ program az egész országnak szól!"
- mondta el köszöntőbeszédében Bodrogi Richárd, a Tempus Közalapítvány főigazgatója.
„Minden ilyen program egy álommal indul” – köszöntötte a konferencián egybegyűlteket Dr. Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevelési helyettes államtitkára. „Szükségünk van azokra az emberekre, akikben ezek az álmok és célok megfogalmazódnak, hogy tenni tudjunk a fiatal generációért, a jövő pedagógusaiért és az országunkért.” Beszédében hangsúlyozta azt is, hogy a nemzetköziesítés nem cél, hanem eszköz az oktatás fejlesztésére, az egyenlő esélyek megteremtésére, illetve a tanulók szakmai és szociális kompetenciáik fejlődéséhez a köznevelési intézményekben.
A szakképzés fejlesztésének is fontos eleme, hogy a diákok részt vehessenek a nemzetközi mobilitásokban, hiszen ez hozzájárulhat az iskolai lemorzsolódás csökkentéséhez, valamint a gazdasági és társadalmi fejlődéshez - erősítette meg Dr. Pálmai Gergely, a Kulturális és Innovációs Minisztérium főosztályvezetője.
A rendezvényen átadták a Tempus Közalapítvány Digitális Módszertárának éves felhívására beérkezett módszertani ötletek legjobbjainak szánt elismeréseket. Összesen 12 ötletgazda részesült a 2023-as év Digitális Pedagógus díj elismerésben. A díjazott projekteket decemberben interjúsorozatban ismerhetik meg honlapunkon. |
„Élővé tenni a programot” – 650 intézmény pedagógusát érte el az Erasmus+ országjárás
A konferencián bejelentett fejlesztések kidolgozását 10 állomásos országjárás előzte meg, ahol több mint félszáz szakember véleményét hallgatták meg a Tempus Közalapítvány munkatársai arról, hogy hogyan lehet még hatékonyabban bevonni az érintett szereplőket a nemzetköziesítési folyamatokba.
Januárban elindul az Erasmus+ mentorhálózat pilot programja
A rendezvény keretében jelentette be Verses István, az Erasmus+ programigazgatója, hogy az országjárás eredményeként 2024 januárjában elindul az Erasmus+ mentorhálózat pilot programja, amely közelebb hozza a programot az egyes régiókban a köznevelés és szakképzés szereplői számára. Kezdetben Budapesten, Debrecenben, Egerben, Kaposváron, Monoron, Szegeden, Szombathelyen és Veszprémben kezdi meg működését a hálózat.
A pilot nyolc olyan mentorral indul el Magyarország különböző régióiban, akik korábban pályázatíróként és megvalósítóként is legalább két sikeresen lezárt Erasmus+ pályázatban vettek részt, így hiteles információt és segítséget tudnak nyújtani a programmal kapcsolatban.
"Célunk, hogy az Erasmus+ programot élővé tegyük. Olyan programot hajtsunk végre, amely valóban a pedagógusok, oktatási szakemberek elképzelésein alapul. Természetesen a programnak vannak keretei, de a missziónk az, hogy a kereteken belül úgy alakítsuk a munkát, hogy az legjobban illeszkedjen az igényekhez, segítve ezzel az iskolák, intézmények életét."
– hangsúlyozta Verses István, az Erasmus+ programigazgatója.
A támogató rendszer kialakításával a Tempus Közalapítvány ösztönözni és segíteni kívánja a magyar oktatás-képzés szereplőit abban, hogy hatékonyan tudjanak részt venni a nemzetköziesítés világában. |