Mobility Research Report 2024

A Tempus Közalapítvány megbízásából készült tanulmány az Erasmus+ KA1 mobilitási projektek nehézségeit és kihívásait vizsgálja a felnőttkori tanulásban.

Az új tanulmány feltárja az Erasmus+ felnőtt tanulási mobilitásának rejtett akadályait

A Tempus Közalapítvány megbízásából készült friss tanulmány rávilágít az Erasmus+ KA1 mobilitási projektek előtt álló kihívásokra a felnőttkori tanulás területén. A kutatás középpontjában az európai oktatók és tanulók mobilitásának hatékonyságát befolyásoló tényezők állnak.

Miért sikeresek egyes országok, míg mások kevésbé?

A tanulmány feltárja, hogy miért alulreprezentáltak egyes országokban az Erasmus+ felnőtt tanulási mobilitások, miközben mások jobban ki tudják használni a pályázattípusban rejlő lehetőségeket. A kutatás 12 országban végzett online felmérésen alapul, amelyet öt országban (Franciaország, Magyarország, Portugália, Horvátország és Szlovákia) mélyreható esettanulmányok egészítettek ki.

Személyes betekintés az Erasmus+ világába

Az esettanulmányok során interjúkat készítettek különböző Erasmus+ nemzeti irodák munkatársaival és a felnőtt tanulási szektor megvalósítóival. Ezek az interjúk minőségi betekintést nyújtottak a mobilitási lehetőségek kihasználását befolyásoló működési és kontextuális tényezőkbe.