Főnixmadárként az Erasmus+ programmal

A Dunakeszi Széchenyi István Általános Iskola - Új utak az iskolában megjelenő szociális és kulturális szélsőségek közelítéséhez projektje új alapokra helyezte a közösségépítést.

Barna hajú kisgyerek szalad egy EUs zászlóval a hátán
Főnixmadárként az Erasmus+ programmal

Abban sokan egyetérthetünk, hogy a pandémia utáni időszak legsúlyosabb utóhatásai közé tartozik a motiváció elvesztése, a közösségek szétesése és az egymásra figyelés képességének csökkenése. A Dunakeszi Széchenyi István Általános vezetése elé is ezek az akadályok hárultak a tantermekbe visszatérve. 

Ezek áthidalása érdekében vágtak bele az Új utak az iskolában megjelenő szociális és kulturális szélsőségek közelítéséhez című projektjükbe. Célként tűzték ki, hogy az Erasmus+ program segítségével újból motiválttá tegyék diákjaikat, pedagógusaikat és oktatóikat, közelebb hozzák egymáshoz a közösség tagjait az online és offline térben egyaránt. Egyúttal a korai iskolaelhagyás megelőzését és a tanulmányi eredmények javulását is szerették volna elérni.

Erasmus+ projektjük során európai modelleket vettek górcső alá. Az iskola hét pedagógusának képzési célú mobilitásai alkalmával a legújabb közösség-pszichológiai, kommunikációs és pedagógiai eljárásokat vizsgálták meg Horvátország, Spanyolország, Hollandia, Olaszország és Málta egyes városaiban.

A tréningek különböző témakörök mentén szolgálták az intézmény inklúziós törekvéseit: 

  1. érzelmi intelligencia, tolerancia, közösségépítés és iskolai konfliktusok kezelése;
  2. az iskolai légkör jobbá tétele, jóllét, pozitív gondolkodás, a „jó ide járni”-érzés megteremtése;
  3. az online tér kritikus és tudatos használata, a szülők és a diákok közelebb hozása az online kommunikáció segítségével;
  4. komplex készségfejlesztés és tehetséggondozás.

És az eredmény?

Az intézmény elmondása szerint egy nyitottabb, elfogadóbb, európaibb légkör alakult ki az iskolában, ami mind a diákokra, mind az ott dolgozókra inspiráló hatással van.

A külföldön elsajátított jógyakorlatok beépültek a pedagógiai eszköztárba, a mentális jóllétet megőrző gyakorlatok az iskolai élet mindennapjaivá váltak. 
 A kommunikáció javult, a tanulók toleránsabbá váltak egymás iránt, közösségek újultak meg.

A pozitív változások a diákok tanulmányaikhoz való hozzáállásában is megmutatkoztak: a korai iskolaelhagyók száma csökkent, miközben beiratkozók száma nőtt.

A Dunakeszi Széchenyi István Általános iskola - Új utak az iskolában megjelenő szociális és kulturális szélsőségek közelítéséhez - közösségépítés új módszerekkel a pandémia után (2022-1-HU01-KA122-SCH-000075294) projektjéről személyes beszámolókat itt olvashat: 
Erasmus+ 2022 – Dunakeszi Széchenyi István Általános Iskola

Pályázzon Ön is az Erasmus+ programban!